Sunday, August 28, 2011

IRENE, COME OUT, COME OUT WHEREVER YOU ARE!



Veckans händelse nummer två efter jordbävningen är såklart Hurricane Irene. Folk shoppade mat som galningar i fredags och igår förmiddags, inkluderat mig! Eller jag var väl inte som en galning men handlade väl två dagars mat. Jag och Marielle som jag bor hos just nu stannade inne hela dagen igår och väntade och väntade. Vid midnatt säger de att det värsta kommer slå till New York mellan 07 och 12 idag. Vi satte därför klockan på 06.45... Då vad det lugnt. Vi vaknade 07:45... Fortfarande lugnt. Sen bara sov vi och sov och vaknade vid 12 och då var det fortfarande lugnt inne på hennes gård. Några timmar senare vågade jag mig ut och visst, det är väldigt blåsigt, några elledningar har fallit ner och framförallt mycket trädkvistar. Men gatorna är torra här i Astoria (som ligger i Queens men 3 subway-stopp från Upper East Side). Manhattan har visst fått det lite värre men vi ska nog klara oss bra, SKÖNT! Tror folk är lättade och framförallt glada över att ha fått sitta hemma och trycka i sig massa onyttigheter.

No comments:

Post a Comment