Tuesday, December 20, 2011

ÅHÅ JAJA...

bild från maj 2010

Nu är jag dålli på att blogga. Sorry men jag har fullt upp nu (som alltid med andra ord). FÖRSTA TERMINEN ÄR KLAR! Hade min sista final igår. Imorgon har jag min sista dag på Topshop och på fredag flyger jag hem och landar 15.00 på julaften.

I lördags hade jag och Kavita avskedsmiddag på Cafeteria restaurang och mös sen med Starbucks och film hemma och massa snack. Sen åkte hon i söndags. Världens bästa roomie har jag haft som numera är en mycket nära vän. Sen dess har det varit tomt men jag har också haft en del dans-sessions och musikaler här hemma. Har varit lite FF-känsla på det hela.

Igår mös jag med Natalie på Crosby Hotel med vin och snack. Vi åker båda på fredag och kommer vara på samma plan från London till Köpenhamn. Wiee!

Annars då? Går och är ovetande om jag kommer komma tillbaka till NYC eller LA efter nyår. Får veta första veckan i januari vilket är lite jobbigt för jag måste även ta med allt jag har här hem. Men det som blir, blir liksom. Har kommit fram till att jag trivs så bra i USA och bland amerikanare och att bara ha byggt mitt egna liv här att jag är nöjd med känslan av att jag iaf VET att jag kommer tillbaka hit oavsett om det blir LA eller NYC.

Är hemma nu och packar för fullt. Ska bli mysigt att komma hem och "landa" lite. Det har verkligen varit NONSTOP i 4 månader nu. Känns otroligt sjukt att tänka på saker som hände när jag kom hit. Det känns som att det hände för minst ett år sen. Varför? För att det händer såååååå mycket här, inklämt på så kort tid att minnesdelen av hjärnan inte hänger med för hemma i Sverige händer den dosen av händelser inte ens på över ett år. GOSH! Fantastiskt vad en stad kan ge en. Blev rörd och grät igår när jag kom på ännu en gång hur lyckligt lottad jag är som får vara med om allt jag fått vara med om. Jag tar verkligen inte saker för givet vilket ingen borde. Stanna upp minst en gång i veckan och tänk på allt fint som finns i ditt liv, tycker jag.

Pozz




No comments:

Post a Comment