Wednesday, December 7, 2011

MIN DAG MED OLIVIA OCH ANDRA FASHIONISTAS

Vilken lååång dag azzå!! Vart på FIT kl 9 för att lämna av diverse dokument som skolan ska skriva på för min eventuella transfer till LA. Fort som fasen blev det till Topshop där jag börjar 10. Sen som intern får man ju va den som springer rundor så att säga så jag fick ha att göra med en tjej från Refinery29.com som ville ha nåt från Topshop att ha på sig på vårt Olivia Palermo event imorgon, fastän min chef inte ville ge henne nåt för Refinery29.com har visst gjort stort mostånd i att va delaktiga i eventet. Så den här tjejen var tjurig och hade attityd och mitt i allt det fick jag ta emot en tjej från Cosmopolitan som skulle plocka kläder.

Sen blev allt lugnt men på lunchen var jag TVUNGEN att få allt klart gällande min skolansökan så jag hoppa in i en taxi, upp till FIT och fixade klart allt som hade strulat på morgonen. Sen taxi tillbaka. Smart som man är så åt jag min lunch (en macka) på toan på Topshop som jag hade köpt på morgonen INNAN jag faktiskt hade lunch. Så när man väl har lunch så slipper man tänka på att äta. Hoho... fuling men det funkar bra när man faktiskt MÅSTE uträtt nåt väldigt viktigt på sin lunch.

Klockan 4 kom självaste Olivia in! Hon är god vän med min chef så det var vi tre som gick igenom allt hon vill visa imorgon på eventet. Eventet kretsar kring Olivia och typ hennes picks för the holidays plus mer stuff som jag inte har koll på (ska hjälpa till där im kväll så återkommer på fredag om vad det faktiskt handlade om). Och vet ni vad? Hon var INTE en liten bitch alls! Sprallig och glad och trevlig. Jag erbjöd mig bära allt som hon plockade i butiken och hon tackade mig så jättemycket en massa gånger. Jag bara "hey no problem! I'm the intern, its my job!". Men hon fortsatte tacka så himla mycket ändå. Så det var kul!! :D

NU: EXHAUSTED... SOVA... DIRR!!!

2 comments:

  1. Tog du ingen bild på er två? :) kram

    ReplyDelete
  2. Åh, härligt att höra att hon inte var någon bitch! Jag (som så många andra) beundrar verkligen hennes klädstil & att hon alltid klär sig så snyggt & jag gillar henne i övrigt också, men man fick ju verkligen fel intryck av henne efter att ha sett henne i The City, men man vet ju aldrig om de klippte ihop det på det sättet eller om de helt enkelt betalade henne för att agera som en bitch. Så förmodligen var det det sistnämnda eller så gillade hon helt enkelt dig! ;) Men hoppas att hon är trevlig i verkligheten! :D

    ReplyDelete