Sunday, September 18, 2011

EN DING DING VÄRLD


hahah "gifte sig i gyttjan" och "de skrev världens längsta brev till president Bush". Det var tiden innan YouTube det. Tragiskt ändå att ingen av rubrikerna chockar längre...

HAHA kom precis ihåg den tidningen "En ding ding värld". Vad VAR det för tidning egentligen? Minns att jag och Victoria var rätt fascinerade över den och att hon var en trogen läsare. I ALLA FALL... Vill bara säga att NYC är en ding ding värld. Varenda dag möter/ser man någon ding person. Typ som denna kvinna på bilden som vi träffade på Fashion's Night Out. Hon presenterade sin katt för oss och sa "This is Natasha Finkel. She's a fashion blogger!". Jaha ja, vad trevligt!

Men det är en del till varför jag älskar New York. Varje morgon på väg till skolan möter jag minst ett par svarta killar som går med hörlurar och sjunger högt till sin musik när det går på gatan (önskar jag kunde det!) eller som när tågkonduktören häromdagen sjöng ut i högtalaren "NanananaNAnnaNAAAAAAA!!!" som en liten 5-åring istället för att säga "next stop is 59th street". Hahah jag älskar sånt.

No comments:

Post a Comment