Tuesday, September 27, 2011

MIN DAG I (2) BILDER

reklaminspelning för SONY utanför Topshops baksida *zpännande*
jag var def inte den enda trötta på vägen hem

Måste bli bättre på att ta med min riktiga kamera och inte slappa till mig med iPhonen. Men vart iaf på Topshop idag och slavade. Hihi nej det ska jag inte säga för jag är jättetacksam för den möjlighet jag fått där, vilket jag är för allt härligt som händer mig. Det är viktigt ungdomar: TACKSAMHET!!

Nej men seriöst. Tycker det är ett STORT problem, iaf för mig, att folk generellt är så sjukt otacksamma gentemot allt i deras liv. Visst ska man tänka på sig själv, det är mycket viktigt. Men man måste vara mottaglig för vad andra gör för en och vad världen/gud/ödet gör för en. Många människor är även experter på att ta för givet att saker och ting ska ske för dem. De tror att allt ska serveras på ett GULDfat till dem utan att de måste lyfta ett finger. Tyvärr är det inte så gott folk. Jag kan säga att jag tror på ödet men det är verkligen inte det som tagit mig dit jag är eller till något av alla fantastiska saker jag fått vara med om. Utan det är jag som kämpat (helt själv nästan alla gånger) för att det ska ske. Sen tror jag att ödet finns där när det går dåligt med sina "tillfälligheter" som ett skyddsnät så att man så småningom studsar upp i luften igen.

Tacksamhet går ihop med ödmjukhet och att vara jordnära också och det är verkligen något jag tittar på hos folk i min närhet. Hittar jag det inte så är det stor risk att det blir bye bye tyvärr.

Jag hoppas verkligen att majoriteten har ett fint tänk och att man ser det positiva i allt som händer en för det finns faktiskt något positivt överallt: som glitterflingor strödda vart man än tittar. IHHH!!! <3

No comments:

Post a Comment