Friday, September 30, 2011

ALL YOU NEED IS LÖÖV


aningen tveksam! näääee :)
Blev väckt av min kära vän Sanna/Sannisen/Sanchoo imorse på Viber vilket var jättekul för vi pratade i hela två timmar. Vi har varit igenom mycket hon och jag sen vi lärde känna varandra på vår första dag nånsin i USA, dit vi hade kommit för att va au pairer. I åtta månader var vi med om så himla mycket: både i händelser och personlig utveckling och det finns ingen annan än hon (och Emilia som var au pair i SF) som kan förstå olika saker idag som la sin grund under den tiden.

Även fast min värdfamilj var dålig så var det det bästa jag någonsin gjort i hela mitt liv. Den erfarenheten tog mig till allt jag gjort därefter och fått mig att leva efter att "ingenting är omöjligt". Tack vare det sitter jag i New York igen och reste t.ex. själv på Nya Zeeland i våras. Jag är så tacksam över de vänskaper jag fick under den tiden och de kommer bestå genom hela livet.

Har sedan vi pratade varit lite blödig av mig. Man hör och ser så mycket ytligheter i New York om hur de snortade där och han har SÅÅÅ mycket pengar hitan och ditan men lever ett så kärlekslöst liv osv osv. Massa skit pågår i denna staden vilket jag vet, utan att behöva blinka, att jag aldrig kommer lockas av. Visst vistas jag runt sånna människor när man är ute men jag tycker bara synd om de som inte förstår att det "vanliga" livet är det som är spännande, och känner man att man behöver ta till alkohol/droger/tjejer för att må bra så finns det ett väldigt stort problem. Men jag bryr mig egentligen inte om hur de lever sina liv utan mer hur min framtid ser ut här. Jag vill inte va en del av det när jag närmar mig 30. Att få sin karriär är såklart viktigt men livet handlar om kärlek och hade det inte varit helt underbart att hitta sitt livs kärlek, bo på landet men nära en stor stad i europa (USA kan slänga sig i väggen. kommer aldrig nöja mig med deras mat livet ut), jobba hemifrån, ha sina kidz, driva ett hundhem för herrelösa hundar och bara va allmänt fashion-mysig hela dagarna. Inte FÖR fashion, bara lite sådär mys-snygg. Hihihi... Nä men jo!

Jag gör och kommer njuta av min tid här helt klart. Det finns ingen bättre stad att vara i just nu. Men någonstans inombords njuter jag av att ha en känsla av att jag en dag kommer bli så trött och fed up på allt här och att det samtidigt öppnas en ny möjlighet någon annanstans. Well.... livet livet livet. Min hjärna BESTÅR av livsfrågor och take it or leave it men det kommer ni helt klart erfara under tiden jag skriver denna blögg!

No comments:

Post a Comment