Tuesday, September 27, 2011

I AM GETTING SO HOT, I WANNA TAKE MY CLOTHES OFF

Det är så in i helvetes varmt här nu! Jag vill inte mer. Står knappt ut längre. På riktigt! Kom precis hem från Sabina (kl är 01.20) och jag svettades hela hemfärden. Var tvungen att duscha svalt nu men självklart blev det fuktigt på överläppen dirr (ja jag har mkt svettkörtlar där verkar det som). Det är så schvettit att jag skulle kunna ställa mig i en kall dusch på gatan med kläderna på om nån skulle få för sig att ställa fram en bärbar dusch (...?).

Det är "bara" 22 grader just nu men luftfuktigheten är som sagt helt galen!! Jag säger gonatt med en fråga: är 100% luftfuktighet = en mängd vatten som typ havet? Fast då kan det ju inte heta LUFTfuktighet? JA jag är blondin! (fast fejk iofs, men men...)

3 comments:

  1. Heeej!

    Du är duktig som bloggar så mkt nu! Snart redig problogger:) Lovar att skica bilder till dig snart på klänningen! Kram

    ReplyDelete
  2. Det är 100% relativ luftfuktighet, helt enkelt innehåller luften så mycket vattenånga det är fysiskt möjligt för den att bära vid en viss temperatur. Finns något som heter absolut luftfuktighet, tvivelaktigt huruvida den kan nå 100%.

    ReplyDelete