Wednesday, September 28, 2011

THE LIFE OF AN INTERN

Börjar trivas mer och mer på Topshop. De jag jobbar med är väldigt snälla och tackar mig hela tiden för allt jag gör. Har fått göra lite roligare saker de senaste dagarna så som att gå in i butiken (kontoret ligger ovanför butiken i Soho) och plocka kläder och accessoarer till olika tidningar, tv-program, sponsring till kändisar osv.

Så jag har t.ex. fått plocka grejer till PIX 11 morningshow med temat: "Fall's New TV Shows". De ville då ha kläder som var inspirerade av Charlie's Angels, The Ringer, Pan Am osv som modeller ska visa upp i deras show. Idag fick jag även plocka saker till Marie Claire som ska ha en: "Marie Claire's Top 10 Fall Picks Under $50". Så det fick jag helt själv bestämma som de sen skickar iväg till tidningen. De skickar ut kläder minst 10 ggr om dagen till stora tidningar som NYLON, Vogue osv så det känns kul att de ger mig ansvaret att bestämma plocket enbart efter att ha fått en eller ett par ledord som jag måste gå efter.

Sen gav de mig den här väskan från vårkollektionen som de ändå skulle skänka. Kollade upp den precis och den är i skinn och kostade $150 när den fanns i butik. Sedärja!

No comments:

Post a Comment