Sunday, October 30, 2011

CRUMBS VS. MAGNOLIA

Köpte en cupcake från Magnolia idag för att pigga upp i mitt plugg. Det var den 2a cupcaken denna veckan, så tänkte jämföra de två mumsbullarna!!!

CARROT CUPCAKE FRÅN CRUMBS:


RED VELVET CUPCAKE FRÅN MAGNOLIA BAKERY
CRUMBS
+
  • saftig kaka
  • perfekt frosting
  • gott med smulorna
  • jättestor
  • "matig"
  • låda som verkligen höll den på plats till man kom hem
  • prisvärd
  • jättetrevlig personal på 21st och 6th
-
  • kan inte komma på några!

MAGNOLIA (känd från Sex & the City och har ALLTID lång kö utanför sin butik i West Village)

+
  • jättemysig lokal
  • fin att titta på
  • fint förpackad i papp-låda och papperspåse
-
  • för torr kaka
  • frostingen smakade smör och hade smör-konsistens. Notera att jag annars älskar smör!
  • hälften så stor som den från Crumbs men kostade ändå 50 cent mer = 3,50 (svindyrt!)
  • KNALLRÖD kaka vilket talar för MASSOR av karamellfärg = not so authentic as they seem to be?!
  • töntigt att de hade ett fält på kvittot där man kunde fylla i tips. Det är en butik som alla andra så förstår inte varför man ska ge dem tip?
  • halvdan personal på 3rd och 59th st

SUMMA SUMMARUM
Crumbs vinner överlägset!! Supertrevlig personal, saftig och jättegod cupcake som överträffade mina förväntningar medan Magnolia gav mig en dåligt post purchase experience (hade marketing midterm online idag = pluggskadad?). Så bor ni i stan eller kommer till stan så leta er till Crumbs!! De två är nämligen (vad jag vet) stans ledande kedjor inom cupcakes.

HIHIHI! PUSSIS

No comments:

Post a Comment