Tuesday, October 11, 2011

J FOR JOBBIGA MÅNDAG

Fast nej så negativ ska jag inte vara! Eller jo lite kanske. Äh jag skriver en pros- & cons-lista över dagen som gått:

PROS
-Slutförde psykologitestet som jag fruktat!
-Sov ut till 10 fast jag satte klockan på 8. Först blev jag grinig men sen glad när jag kände hur min kropp för en gångs skull inte hade pluggspända myskler.
-Fick 95.2 poäng av 100 på en artikelanalys i Marketing. Så himla glad jag blev! Speciellt över att jag fick 95.2 och inte 95 bara :D
-Det var sommarvärme idag igen.
-Köpte en tjocktröja på H&M i 100% ULL!! När hände det att en budgetkedja hade det sist? 1972? Glá e ja för ja pallar ente fjyza en vintor till.
-Jag hann skriva klart en essay i engelska på 6 sidor ca 23 minuter innan den skulle va inne = power puff pingla
-Fick kontakt med en på Craigslist som ville sälja 2 biljetter till The Kooks så imorgon ska jag köpa dem till mig och Natalie som jag känner hemifrån.

CONS
-Vet egentligen inte hur bra provet kändes men what what whhooot... Vem bryr sig om 5 år?
-Är uppe för sent igen och vill inte få tillbaka spända mysklerna imorgon ju
-Tjocktröja i ull=fattigare. Varför kan det inte finnas enbart pros med att shoppa?
-Sommarvärme=kan inte använda tjocktröja. För en gångs skull säger jag att jag är REDO FÖR DIG VINTER!
-Insett att pga internshipet har jag waaaay too much to do every week azzååå. Men som sagt: det är bara att vara en power pingla fram till 23e dec då jag sitter/ligger på planet hem som en död men nöjd pannkaka.

CONCLUSION: Jag är bra optimist ändå! Lyckas omvända nästan alla cons till en utmaning eller positiv utgång ser jag nu i efterhand. Men det är ju så gott folk... Allt som händer i livet slutar alltid i något gott förr eller senare. Men ofta måste man själv stå i ansvar för det.

Puss

1 comment:

  1. hahaha jag älskar detta! man kan fan ta mig hitta problem vart man än vänder sig, handlar bara om (preciiiisssss som du säger) ens egna inställning och ansvar. ps. detta inlägget gjorde min dag!

    ReplyDelete