Sunday, October 30, 2011

VILL MAN SÅ KAN MAN

...Vilket är ett av mina mest använda uttryck. Stämmer faktiskt. Allt jag har velat har jag fixat. Sen de saker som jag "åh kan inte", då är det nästan alltid för att jag till 100% inte vill.

I alla fall... Har bestämt mig att jag ska resa i Asien själv nästa vinter! Kommer jobba häcken av mig under sommaren hemma och sen under mina 6 lediga veckor nästa vinter, varför då inte dra och resa och gotta sig? Har aldrig varit i en "paradis"-miljö tidigare så det är väl dags nu? Efter min resa med Annika till Aussie och sen själv på NZ i våras så blev ju inte behovet mättat precis. SKA se hela världen och därmed basta!

Har någon tips på vart jag slipper se prostituerade ladyboys, neonskyltar och feta britter? Vill verkligen till gömda ställen utan att det ska kräva 2 dygns resande i en buss dit. Finns det? Nu pratar jag Thailand men också Philippinerna etc. Sen tänkte jag ta en sväng till Dubai och bo hos en holländsk kille jag blev bra vän med i NZ.

Wieeee KAN INTE VÄNTA!

1 comment:

  1. Hej!
    Jag var i Thailand förra hösten med min familj plus min kompis familj. vi var där i två veckor och började med ett ställe som heter Ao Nang och ligger i Krabi. Det är en jättehäftig liten stad dock med neonskyltar och prostituerade transor. men vi gillade det, det bästa med ao nang var att du kunde få utelivet och shopping samtidigt som du hur lätt som helst kunde ta en longtail-boat ut till alla paradisöar som ligger en bit utanför, vilket jag verkligen rekommenderar.
    Efter det åkte vi till Kho Lanta, en bilresa från ao nang på ca 2 timmar kanske. Där har du verkligen lugn och ro, och jag lovar jag såg inte en enda transa där! det finns en liten stad om man vill träffa lite folk och shoppa lite, annars kan man bara hålla sig i nedre delen av kho lanta så slipper man det! vill du även ha tips på ett helt underbart hotell, med allt du kan drömma om så tycker jag att du ska kolla in Rawi Warin! Kram

    ReplyDelete